Légitársaságok chartjai: milyen messze van az újranyitás (Lufthansa, Wizzair, Ryanair, Air France, IAG, Quantas)?

Mikor győzi le a világ a koronavírust, mikor kezdünk el újra szabadon utazni? Megnéztem pár légitársaság grafikonját, hogy választ kapjak a kérdésre. Úgy tűnik földrészenként változó a helyzet, de nem fest túl rózsásan a kép...

Delta Air Lines:

A 2020 márciusi esés 78%-át ugyan ledolgozta, de korai az öröm, ugyanis hiányzik még a korrekció harmadik hulláma. Alakul egy medve csúzli is, amiből egy A hullámhoz hasonló méretű eső szakasz indulhat. Nagy esély van rá, hogy ez nem lesz olyan gyors, hanem időben jobban elnyúlik, mindenesetre nem lepődnék meg egy 10 dollár körüli árfolyamon, amit 2022-2023-ra érhet el.

Ad hívta fel rá a figyelmem, hogy az ábrán az 5-ös nehezen számozható be, ez valóban így van, elég ronda katyvasz felfelé. A másik opció ugye a flat lenne és akkor a 2020-as leszúrással kész lenne a korrekció, ez esetben viszont túl széles a ketteshez képest, valamint az utolsó felfelé kör is eléggé egycsatornás, ami korrekcióra utal. Esetleg még lehet egy leading diagonal az utolsó felfelé szakasz, de igazán majd az esés segít eldönteni, ha esetleg mégis bull akar lenni a folytatás.

United Airlines:

Havi chartja alapján 2009-től egy 5 hullámos emelkedés végén egy csonka ending diagonálból érkezett a drámai fordulat. Itt is minden jel arra utal, hogy még csak az első esést láthattuk, felfelé korrekció fut csak és a narancssárga zónából ismét lefordulhat.


American Airlines Group:

2009-ben kezdődő bull ciklusát 2018 januárjában érte el, melyet két és fél évnyi mélyrepülés követett, melynek következtében az árfolyam több, mint 78%-ot korrigált. Felfelé még van benne tér, minimálisan 10 dollár is akár, de hogy mi jön az után? Hosszabb távra biztos nem tennék bele pénzt.

IAG:

Az IAG a világ egyik legnagyobb légitársaság csoportja. Ha a nagyképet nézzük, az eddigi története egy nagy korrekció 1997 májusától. Elliotti értelemben lehetett az akkori csúcs egy nagy 1-es hullám, amit egy 24-25 éves nagy korrekció követett és hamarosan a végéhez ér. Utána két dolog lehetséges, vagy kivezetik, vagy elindul egy nagy 3-as hullám, óriási emelkedési potenciállal. Így néz ki a havi chart:


Hetes tf-en az alábbi mozgást tartom a legvalószínűbbnek. A négyes hullámnak el kéne érnie a piros gyorsító csatorna falát, majd annak mentén érkezhetne le új low-ra. Ideális fordulós zónáját narancssárgával jelöltem, 240 környéke valószínűsíthető. Ami még látszik, hogy nagyon szeret diagonálból fordulni, nem lepődnék meg, ha akár most is így fordulna a négyes hullámból, de ha most nem, a ciklusa legvégén ez igencsak valószínűsíthető.





Wizz Air:

A Wizz Air elég gyorsan magához tért a 2020 márciusi mélyrepülésből és csaknem megnégyszereződött az árfolyam. A chartot elemezve ez a legjobb számozásom, a zöld gyorsító szépen kijelöli a 3-5-ös csúcsokat, köztük szép divergencia is kialakult az ilyenkor jellemző módon. Az utána következő bezuhanás kisebb tf-en abc jelleget ölt, az utána lévő emelkedés pedig egycsatornásnak tűnik, így korrektív jellegű. Ez azt vetíti előre, hogy még egy nagyobb eső szakasz jöhet, a long határ 4000 körül van. 



Ryanair:

Egy lehetséges értelmezés az ábrán, eszerint a Ryanair új csúcs felé tart és csak ez után fogja megkezdeni a nagyobb korrekcióját. A 4-es hullám korrekciója visszatesztelte a bázis csatornát, mellé pedig kialakult az indikátoron egy abc-re utaló szignatúra is, így nagy valószínűséggel már az 5-ös hullám közlekedik felfelé.




Lufthansa:

A nagy képen egy 15 éves oldalazás látszik, amit háromszögnek is be tudok számozni. Abból szépen meg is indult a háromszögekre jellemző rugó effektussal, új csúcsra ment, a két csúcs közti divergencia pedig 3-5-ös csúcsra is utalhat. Az is látszik, hogy a 2018-ban induló zuhanás önmagában nem lehet egy teljes korrekció, így a Lufthansa sem lélegezhet még fel hosszú távon.



Ha megnézzük a hetes képet, azt látjuk, hogy a korrekció első hulláma érhetett most véget, így egy három hullámos korrektív emelkedésre spekulálva az alsó narancssárga zónából szép long lehetőség alakulhat ki, amely után 16 EUR fölé érkezhet meg az árfolyam:



Air France-KLM:

Kérésre néztem meg, a nagykép részemről csak egy "játék", mert nehezen tudom megfejteni, mit látunk, az egész történet idáig egy nagy korrekció. Ha netán ez valósulna meg, akkor lehet a végén beleáll a földbe, jobb esetben onnan indul a bull ciklusa. De leírom mégegyszer, ez most csak "érdekesség".




Rövidebb időtávon, kereskedési szempontból nézzük meg, milyen "kapaszkodónk" lehet. Azt vegyük észre, hogy a trend lefelé van, minden lefelé kör impulzus, felfelé korrekciók futnak. Lehetne egy kész abc is lefelé, de a belső szerkezetek miatt azt gondolom, hogy nincs még kész. Így azt feltételezem, hogy jelenleg egy befejezetlen korrekció zajlik.


A napos chart már tisztább, egy ending diagonál után nagyon megindult, a teljes szerkezet pedig egy háromszög uátn ért véget. Jelenlegi korrekció hamarosan véget érhet és utána jöhet az első emelkedő szakasz párja, amennyiben korrekció megy fel:




Qantas Airways:

Ausztrália legnagyobb légi társaságának a chartja sem ígér túl sok jót, felfelé korrekciónak tűnik, ami akár kész is lehet és egy medve csúzliból újabb mélyrepülés indulhat:








Korean Air (003490):

Koreában viszont úgy néz ki túl vannak a nehezén. Egy 10 éves bear ciklust követően 2020 márciustól kezdve impulzív emelkedést látunk, ami az elmúlt 10 év legnagyobb emelkedése, így minden bizonnyal új bull ciklus indult. Ez most egy 4-es hullám korrekcióban tarthat és az alábbi mozgást valószínűsíti:





Japan Airlines:

Japán zászlóshajója, (illetve zászlós repülője :) is igen ígéretes. Havi charton van egy szép nagy abc korrekciónk, amiből úgy néz ki elindult a bull ciklus, ideálisan az alábbi útvonalon várható:


Ha van olyan légitársaság chart, amit szívesen látnátok még itt, írjátok meg a kommentben!

Email értesítésekre az új bejegyzésekről  itt tudtok feliratkozni.

Az oldalon található elemzések nem kereskedési tanácsok! Amennyiben először jársz a blogon, olvasd el a figyelmeztetést.

Megjegyzések

  1. Szia,

    Nagyon jó lett.
    Az LHA-t már figyelem egy ideje, de eddig még nem sikerül kibogozni mit mutat a chart.

    Majd ha az időd engedi tudnál egy bejegyzést készíteni a Tech indexekről is? (HSTECH, NASDAQ, SX8P)

    Hirtelen és gyors mozgások vannak:
    https://www.tradingview.com/symbols/HSI-HSTECH/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      A körképes postokban szoktam feltenni indexeket, de észben tartom a kérést :)

      Üdv

      Törlés
  2. Az angol IAG légitársaság mozgását légyszi kielemezni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos, köszi a kommentet, frissítettem is a bejegyzést!

      Törlés
  3. Szia! Az egyiknél ezt olvasom: "a zöld gyorsító szépen kijelöli a 3-5-ös csúcsokat", ezt azt jelenti, hogy már az 1-2 után berajzoltad ezt a csatornát? Ha igen, hogy? (már ha nem titok :) ) Amúgy remek a content, grat hozzá, feliratkoztam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a gyorsítót a feltételezett 1-2ből indítva lehet elkezdeni húzni, mikor az árfolyam már az egyes csúcs felett jár és mindig az aktuális csúcsot követi, egészen addíg míg az árfolyam el nem éri a gyorsító csúcstól távolabb eső falát. Onnantól fix marad, csak akkor kell "módosítani" rajta, pl egy feltételezett 5-ös hullám után nem az történik, amit vártunk. Néha ilyen is van, de ez a ritkább.

      Törlés
  4. Szia Fudge,

    Az Air France-t fel tudnád még venni a postokhoz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Feladtad a leckét, de szeretem a kihívásokat :) Frissítettem a bejegyzést!

      Törlés
  5. Hali,

    Ma kijött egy nem túl szép Lufthansa Q1 jelentés. Ez módosíthat valamit a charton, vagy már be van árazva?

    https://investor-relations.lufthansagroup.com/en/news/financial-news/investor-relations-financial-news/date/2021/04/29/lufthansa-group-reduces-operating-loss-compared-to-prior-year-through-significant-cost-savings.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én nem foglalkozom a hírekkel/fundamentumokkal. Van egy olyan statisztika, miszerint a piaci mozgások 20%-a történik csak a fundamentumok miatt. Van, aki a fundamentumok alapján elemez, én ezt kerülöm.

      A "be volt árazva" kérdésről pedig az a véleményem, hogy ezt mindig utólag mondják a fundás elemzők, azaz ha kijön egy hír és nem történik semmi, akkor rámondják, hogy az be volt árazva, ha meg történik, akkor az adott dolog meglepte a részvényeseket.

      Ránéztem még egyszer a chartra, semmi nem változott a nagy képen, kicsiben nézem a felfelé menő kört, hát az már nehezebb dió, mert nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy B ment ki új csúcsra, vagy valami 5. Ez azért lényeges, mert ha B, akkor akár kész is lehet a korrekció lefelé és már innen elindulhat a jelölt célzónába. Ha pedig 5, akkor a csatolt charton vázolt elképzelés szerint megy még mélyebbre. Nehéz kérdés, még nézegetem...

      Törlés
    2. Erre gondolok:

      Lufthansa 8h

      Talán az szól a lila verzió mellett, hogy B-nek elég magasra ment, túl az ideális B korrekciós szinten (de még elfogadható). Nehéz egyelőre eldönteni.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyersanyag piac: Energia szektor (olaj, gáz, urán) - WTI, Natgas, URA, Shell, RIG, DNN, CCJ

A Fudgelliott tőzsdei-árupiaci-forex elemző blog megvalósulási statisztikája 2022-ben

Nem nyugszik a forint... EUR/HUF, USD/HUF, EUR/USD frissítés